måndag 15 augusti 2011

Dags att sparka av sig foppatoflorna.

Jag var nog tröttare än jag anade när sommaren kom i år. Valrörelse, valförlust, SD in i riksdagen, utskottsbyte, Rödgrön separation, Monas avgång, processen kring partiledarval, kongress, utse nytt borgarråd. Det var mycket som tog kraft och energi. Och på det vara glad och pigg nog för att börja formulera en ny oppositionspolitik och bygga en starkare partiorganisation. Det tog på krafterna.

En lång sommar med familjen, lite på landet, en tågtur ToR till Köpenhamn, en vecka på Gotland och en vecka tältning i Skåne var den medicin jag behövde. Nu är jag sugen igen. Nu är det dags att sparka av sig foppatoflorna och sätta fart. Jag vill vara med och göra världen bättre, och jag börjar med att skriva på en skugg-utgiftsområdes-budget-motion ;-).

Jag vill också ge min bästa sommarbild. Den kommer ge mig energi långt in i novembermörkret. Barnen kvällsbadar och letar snäckor. Jag sitter på stranden och tänker att tillfällen som dessa är då man vill kunna stanna tiden.