onsdag 29 december 2010

Tid för nyårslöfte och tid för oppositionspolitik.

Som förtroendevald socialdemokrat har jag fått förtroende att driva idéerna om rättvisa och frihet. Det saknas inte utmaningar. Men med en högerregering finns risk att det reduceras till att gnäll. Men ärligt, allt elände kommer inte från Reinfeldt & co och allt som kommer från Rosenbad är inte elände.

Jag håller just på att finslipa nyårslöften. Även i år blir det lite motionsrelaterat och lite vara-glad-och-snäll-mamma-grejer. Men till dig som tycker att Sverige förtjänar en stark och livaktig socialdemokrati är mina nyårslöften…

… att göra mitt yttersta för att vara en riktig oppositionspolitiker, en som är i opposition mot orättvisor, vart helst de dyker upp och vad än skälet är.

… att göra mitt yttersta för att peka på politiska alternativ för ökad jämlikhet och varje enskild människas rätt och frihet.